Potřeba rychlosti nám rve asfalt na monitorech již dlouhých patnáct let. V začátcích patřila k nejlepším závodním hrám na počítačích. Dnes však pomalu nablyštěná sláva skomírá (bohužel i mé oblíbené NHL jde do kopru, poslední ročníky mě dost nudí) proto EA už konečně začala brát výtky hráčů vážně a v připravovaném NFS Shift připravuje razantí změny. Trailer vypadá dost hustě.
Do hraní ProStreetu jsem se pustil během ledna a dohrál o měsíc později. Ze začátku mě ProStreet hodně zklamal velkou lehkostí závodění a nastoupila odporná nuda. Jistě, dá se to pořešit i navolením vyšší obtížnosti. Jezdil jsem na prostřední obtížnost s vypnutím některých pomocníků. Nejvyšší obtížnost byla až moc frustrující. Auty jsem v zatáčkách očesával svodidla i přes brždění daleko před zatáčkou. No nic. Naštěstí po pár závodech a vyhraných soutěžních víkendech se situace jakš takš zlepšila. Soutěžní víkendy? Jasně, ProStreet se odehrává na seriózních závodištích v legálních závodech. Hrátky s policií mají v ProStreetu vale.
Cílem v ProStreet je v kůži Ryana Coopera porazit krále všech disciplín. Ty se v ProStreetu vyskytují čtyři základní, které se dále objevují v různých modifikacích. Základní disciplínou je okruhové závodění Grip. Druhou disciplínou je projíždění zatáčkou smykem, tedy Drift. Drift mě hodně bavil v NFS Underground. Tam se jezdil ve městě za plného provozu a byl to dost dobrej adrenalin. Disciplínou číslo tři je Drag. Drag je závod na krátkou rovnou vzdálenost s manuálním řazením. Jeho pokročilejší variantou je pak jízda po zadních kolech. Poslední disciplínou jsou rychlostní závody. Na každou disciplínu je nutné mít auto speciálně upravené pro daný závod. Dobrý tah EA byl po dlouhé době zařadit model poškození aut. Při zvláště drsných bouračkách lze auto definitivně odepsat.
Každá disciplína má své krále a ty je nutné porazit. Po jejich poražení následuje souboj s králem králů všech čtyř disciplín Ryo Watanabe. Souboj s Ryem byl hodně jednoduchý na rozdíl od jeho kolegů. Na zdolání kolegů je nutné mít řádně vytuněný auťák, jinak se nechytáte.
Grafika ProStreetu je pěkná a grafity styl se k závodění hodí. Měl jsem možnost zkusit Prostreet v jednom obchoďáku na x-box 360 stojanu a rozdíl mě překvapil. Na PC je grafika se zapnutým vyhlazováním daleko lepší.
Loňský rok EA vydala další díl s názvem Undercover. V něm se série Need For Speed opět vrací k ilegálním závodům a střetům s policií. Podle hráčů a herních magazínů jde však o velký průšvih…