První mou dohranou hrou v tomto roce je poslední díl o prsaté archeoložce Láře Croftový Tomb Raider Underworld. Pokud mě paměť neklame, první díl série vyšel zhruba před třinácti lety a tehdy rozpoutal neobyčejný povyk. Core Design použil v Tomb Raiderovi tehdy revoluční úhel pohledu, který snímal hlavního paňácu zezadu s mírným vyvýšením (3rd pohled).
O pár let později s příchodem nejhoršího šestého dílu Tomb Raider: Angel Of Darkness na nátlak vydavatele (Eidos) střídají prapůvodní autory neméně zkušení Crystal Dynamics. Série tím dostává výživnou dávku pro zmrtvých vstání a pokračuje vesele dál.
Devátý díl Underworld je tou starou dobrou akční hopsačkou, střílečkou s několika málo logickými puzzle, která mě v začátcích série připoutala k monitoru na desítky hodin. Underworld je vybaven perfektním grafickým kabátkem. Nádherně se vlní tráva, všude se prohání více či méně dravý živočichové, voda krásně vlnkovatí 😮 , skvostné podmořské potápění s plovoucími rybami, žraloky a medúzami, útesy plné korálů a podmořské fauny, etc.
Úvod hry obstarává Lářin hořící dům, následuje Středozemní moře, dále se Lára podívá na pobřeží Thajska, navštíví jižní Mexiko, Arktický oceán. Příběh Underworldu se motá v severské mytologii okolo Ódinova syna Thóra a jeho magického kladiva, kterého se Lára zmocní. V dost spletitém příběhu se ochomýtne také Lářina zemřelá matka, stará známá Amanda ze sedmičky Legend, mayský kalendář a Ragnarok. Přesně nevím kvůli mé prachbídné znalosti angličtiny.
V tomto roce by měly vyjít dva volně stažitelné přídavky pro Underworld. Prvním z nich je Beneath The Ashes a odehrává se po skončení Underworldu, kdy se Lara vrací do svého ohořelého rodinného panství. Její otec stará sklepení využil k ukrytí tajemství nedozírné moci. Jizvou na kráse je dohoda Eidosu s Microsoftem o šíření přídavků pouze Xbox Live Marketplacem. Bez Xboxu si tudíž neškrtneme 😥