Historie série her Rainbow Six motivovaná válečným spisovatelem Tomem Clancy sahá až do roku 1998. Tehdy se jednalo o taktickou hru, kde závisela zdárně splněná mise na přesném naplánování celé akce.
Jak čas letěl, série Rainbow Six nabírala na četnosti titulů a samozřejmě expandovala i na jiná herní zařízení než jsou počítače. Právě titul, který vyšel v roce 2005, jehož název je uvedený v titulku článku, znamenal i značné zjednodušení a totální vypuštění plánování akcí dle podrobné mapy a příkazy, tuším (možná mě paměť klame) až tří kooperujících policejních týmů.
Lockdown se stal místy zábavnou akční fps, jen lehce okořeněnou zadáváním pár základních příkazů zbylým třem členům policejního týmu. Už takhle dost zlehčenou obtížnost dále nabourává systém vyzbrojování členů a hráče samotného. Hned od první mise jsou totiž k dispozici nejsilnější zbraně s optikou.
Navolil jsem si tedy hned zpočátku vyšší obtížnost, abych si užil více adrenalinu v bojích. Moc to nepomohlo, zvýšil se jen počet blbounů (umělá inteligence protivníků je na mizerné úrovni) a tím i vzrostla spotřeba střeliva. Několikrát se mi stalo, že jsem misi (v Lockdown jich je 16) dokončoval s pistolkou.
Velká škoda rozlézajícího se zápachu konzoloidního zjednodušování her. Ubisoft si tenkrát byl vědom remcání hráčů a další série Rainbow Six Vegas 1 a 2 už řádně zahustil. Zbývá ještě zmínit, že tuto hru jsem dohrál v prosinci loňského roku.