Ano ano ano! První datadisk k F.E.A.R. – Extraction Point je dost hustej nášup. Takový skličující pocit samoty a strachu z neznáma doprovázený husinou po těle jsem snad nikdy v žádný jiný hře nezažil. Kam se hrabou hollywoodské horory a další hrůzu rádoby nahánějící braky na tenhle strachem přetékající datadisk k původnímu F.E.A.R.u.
Někteří hráči a herní publicisté Extraction Point odsoudili za malý přínos inovací a slabý příběh s krátkou hrací dobou, ale jsou všichni vedle. Extraction Point je především o atmosféře hrůzy a strachu čemuž napamáhají opravdu skvěle zpracované lokace plné krve, opuštěných stavení a předzvěsti toho, že se tu děje něco opravdu zlého.
Extraction Point začíná pár sekund po skončení původního F.E.A.R.u zřícením vrtulníku v centru zničeného města Auburn obrovskou explozí komplexu Origin. Hráč se pomalu prostřílí městem, projde metrem až do auburnské nemocnice. Prioritním úkolem je dosažení střechy nemocnice, kde by našeho milého mariňáka s dvěmi spolubojovníky měla vyzvednout záchranná helikoptéra. Ale jak to tak bývá vše se semele úplně jinak… Konec hry je opět otevřený a připravený pro druhý závěrečný datadisk Perseus Mandate.
Extraction Point krom pár nových zbraní a nepřátel toho nového opravdu nic nepřinesl. A co nejvíc mě mrzí, nepřinesl ani žádné rozmotání a dovysvětlení příběhu. Podle toho co jsem se dočetl na webu vše se má objasnit až v druhém datadisku. No, budu se muset po něm porozhlédnout.
Technické zpracování je poplatné době vzniku. Tedy přesněji roku 2006, ale nějaký extra velký grafický hnus Extraction Point rozhodně není. Grafika je až na druhém místě – prvotní je S.T.R.A.C.H. !!!