Neexistuje takové kvantum her podle filmu jako her s námětem Hvězdných válek rozmanitých žánrů. Já sám jsem kdysi před lety řádně uletěl na vynikající střílečce Dark Forces a do dnes hraji jeho nepřímá pokračování (Jedi Knight). Republic Commando je hodně podobný a navíc doplněný o suprovou týmovou spolupráci. Zadávání příkazů čtyřčlenému zásahovému týmu složenou z klonů probíhá pouze mačkáním jediné klávesy.
A kde se tady vzali klony? No je to umístěním děje Republic Commanda mezi druhou a třetí epizodu, ve kterém hráč přebírá pozici velitele elitní klonové jednotky. Každý spolubojovník má stylové číselné jméno a svoji určitou specializaci (hacker, sniper, expert na výbušniny). Výborné je, že s rambo stylem v této hře se daleko nedostanete a musíte se tedy spoléhat na své spolubojovníky, kteří mají na rozdíl od jiných her v hlavě naděleno, a vzájemné krytí před hordy nepřátel.
Popisovat arzenál nemá cenu pro jeho širokou škálu zbraní, jen je nutné šetřit municí alespoň tedy na vyšší obtížnost, kterou jsem hrál. Grafika docela ujde i přes to, že Republic Commando už je přibližně dva roky stará hra. Jediný problém je na dnešních strojích hru rozhejbat. Na internetových fórech jsem kloudnou radu nenašel a tak jsem musel laborovat sám. A výsledek? V nastavení grafiky se musí povypínat veškeré efekty a rozlišení snížit na 640×480. Hra vypadá pak hnusně, ale stačí zapnout vyhlazování a může se solidně hrát a Republic Commando nepadá.
Na standartně vysoké úrovni jsou zvuky a lahůdka přichází se soundtrackem. Ten je v podání Johna Williamse úžasný, dynamický a dává akčním přestřelkám dobrou atmosféru oproti epickým rozmáchlým skladbám ve filmech. Za zmínku stojí i perfektně nadabované herní postavy a skvělé hlášky, chroptění při zásahu parťáků ve vysílačkách, které bitevní vřavy umocňují.
Jediným malinkým škraloupkem je kratší herní doba, ale na druhou stranu je lepší krátká a intenzivní hra, než dlouhá a nudná slátanina, u který se hráč modlí v brzský konec.