Přibližně před sedmi roky lákala firma Microsoft zákazníky ke koupi své první herní konzole Xbox akční peckou Halo. Tehdy Halo vyvíjela firma Bungie a vlastně i dnes pro konzoli Xbox 360 ke sklonku loňského roku vydala třetí díl. V roce 2003 po velkém úspěchu Halo ostřílená firma Gearbox Software (dva datadisky pro Half-life 1, Brother In Arms, 007 Nightfire) provedla konverzi z Xboxu na PC.
5 let po vydání konverze Halo jsem na své počítací mašině i já podlehl této hodně husté střílečce a v roli neohroženého vojáka ve skafandru masil jednoho emzáka za druhým. Dnes však grafika a prostředí vetřelčích jeskyní, základen, vesmírných korábů vypadá hodně chudě a hlavně na emzáckých základnách kvůli geometrické architektuře dost monotóně. Jediné co mě přinutilo k dohrání Halo byla nepochybně skvělá hratelnost spolu s hodně tuhými souboji, které už jsem dlouho nezažil a byly pro mě tou pravou masochistickou výzvou.
Souboje proti několikanásobné přesile a checkpointovým ukládaní pozice jsou velkou adrenalinovou bombou. Zásluhu na tom mají inteligentní protivníci, kteří uhýbají před střelami, granáty a občas pokud jsou v přesile i obklíčí. V Halo se tenkrát vůbec poprvé v akčních hrách objevilo používání vozidel a vznášedel, s kterými lze zaletět i do vnitřních prostor cizáckých základen. Skvěle to funguje s džípem jenž má na zadku přidělaný kulomet, který je možný obsluhovat nebo se případně mohou zapojit spolubojovníci vyskytující se v některých misích. Spolubojovníci jsou skvělým zpestřením a díky jejich dobré inteligenci pomohou proti velkým přesilám emzáků
K příběhu moc napsat nemůžu vzhledem k mojí angličtinářské impotenci a nemožnosti zapnutí titulků. Ale co jsem vypozoroval tak se jedná o klasickou story s potíráním cizí rasy, která hlásá zničení lidstva a podobné vylomeniny. Příběh se někdy v půlce hry rozrůstá o dalšího agresora v podobě ještě emzovitějších emzáků. Dobré je že se dá přestřelek mezi dvoumi odlišnými rasami využít a v klidu posečkat v úkrytu než se povraždí a bez úhony pokračovat v cestě. Zbraní v Halo je tak akorát, možné je i sebrat povražděným emzákům pulsní a energické pistole. Jak jsem již výše psal přestřelky jsou hodně náročné nejen díky inteligentním nepřátelům, ale i častým nedostatkům střeliva.
Nakonec tohoto krátkého psaní musím vzdát hold všem konzolovým hráčům, protože hrát tuhletu náročnou šlehu na gamepadu (pokud neměli v Xboxové verzi automatické zaměřování) musel být obdivuhodný výkon. Není nic lepšího pro akční gamesy než pc-čkářské kombo myš+klávesnice. Ave…