Minulý týden jsem dohrál tuhle megabrutálně dlouho vyvíjenou hru. No jo, 14 let je ukrutně dlouhá doba a tleskám Gearboxu (datadisky pro Half-life, Counterstrike, Brothers In Arms, Borderlands, etc.) jenž Duka dotáhl a konečně naservíroval nám hráčům. Po pádu 3D Realms jsem v dokončení vůbec nedoufal.
Trochu mě naštvalo, když krátce před vydáním vyšlo demo pouze pro členy klubu nedočkavců a pro hordu předplatitelů. Asi pánové z 2K Games věděli, proč tak činí… Já jsem se díky Googlu k demu dostal a jen se sebezapřením jsem demo dohrál. Twl takovou bídu jsem nečekal ani v tom nejhorším scénáři.
Grafika vypadala jak z doby, kdy bylo pokračování Duka oznámeno. Ale náplň dema obyčejnej shooter. Tam něco zmáčkni, aby se o kus dál něco otevřelo… vůbec jsem se netěšil.
Teď když mám Duka odehranýho musím nakonec s radostí vytroubit, že se mi nakonec hra líbila. Začátek stylovej. Duke chčije do pisoárů a jde se na souboj s megabossem. Jó je to ten samej ze závěru předešlýho dílu na fotbalovým hřišti. Teda značně vylepšenej. Po jeho zdolání Duke odhodí ovladač, slečna se zeptá jestli dobře vykouřila a jde se zachraňovat svět před nákazou z vesmíru…
Dalších legrácek je ve hře spousty. Mrtvola mariňáka z Halo: Combat Evolved nebo Issaca z Dead Space. Korunu tomu nasazuje pár levelů v interiérech Dukova paláce jakoby vypadlých z podmořského Bioshocku. Tedy v grafickém podání neskonale horším.
Více jak polovinu hry jsem jen tak znuděně projížděl, ale pak nastal zlom. Očividně je zde vidět, kdy do hry vstoupil Gearbox. Design levelů i hratelnost se změnila. Dokonce i humor ustoupil a mě hra i lokace připadly jak vystřižené z F.E.A.R.u. A ten já žeru už od prvního dílu. Na druhou stranu mě sraly minihry, kdy jsem s Dukem musel jezdit s vysokozdvihem, buginou či jako trpaslík prolejzal všemožnou myší dírou.
Co jsem tak pochytil typy zbraní se od minulého dílu nezměnily a ani jediná nová nepřibyla. Jediný rozdíl byl v počtu zbraní, které si Duke mohl vzít s sebou. V Duke Nukem Forever je počet omezen na pěsti a dvě hlavní velké špuntovky. To se moc „Call of Dutty fanboyům“ nelíbilo a Gearbox vydává záhy patch, kde omezení zbraní odpadá.
V reakcích na demo jsem četl od některých fanboyů v komentářích, že se ve hře ztráceli a nevěděli kudy tudy pokračovat ve hře. Duke Nukem Forever ignoruje dnešní trend v akčních hrách a jako oldschool FPS nemá žádnou navigační šipku kudy dopředu. Já si myslím, že je to fajn a navigace není potřeba. Duke je stále jen koridorová střílečka ovšem bez pomocných berliček.
Závěrečný souboj s hrůzným bossem bych udělal více masakrální. Takhle jsem nestvůru skolil na první pokus po pár minutách.
Hru Duke Nukem Forever bych už více neprodlužoval zbytečnými DLC sračičkami a steroidy vyšlechtěnýho blonďáka s pubertálními vtípky bych nechal v klidu žít a užívat si slávu v obětí prsatých sexy žen…