Bohové musejí být šílení… jinak si neumím představit co vedlo pány z IO Interactive po sérii s nájemným vrahem Hitman a brutálním Kyne & Lynch vyrobit akční roztomile barevnou Mini Ninjas.
Nejdříve ze všeho jsem zkusmo stáhnul a dohrál demoverzi ze steamu. Demo vypadalo a hrálo se výborně. Takovouhle gamesku jsem na pc dlouho předlouho neviděl. Opatřil jsem si tedy prodejní plnou verzi a po několika večerech jsem se opájel výbornou hratelností. A jaké to celé bylo?
Nejdříve začnu příběhem. Ten je poměrně jednoduchý. Zlý samuraj přeměňuje veškerá zvířátka ve své pomocníky. S nimi napadne vesničku, kterou obývá malý klučina Hiro. Ten se nájezdu temných sil náhodou vyhne a domů se vrací pozdě… Z malého Hira se výcvikem stane ninja (výcvik u havranů je i malým tutoriálem) a vyrazí na cestu na jejímž konci čeká souboj se zlým samurajem.
Cesta je dlouhá a nepřátel mnoho. K usnadnění soubojů slouží kouzla, která Hiro musí v hustých lesích či ve skalách najít. Také z nalezených přísad (mechy, kytky, houby, etc.) může míchat uzdravující a různé jiné lektvary. Po vyhraných soubojích z usmrcených těl vojáků vyskákají zakletá zvířátka. Pomocí síly se do nich může Hiro převtělit a využít jejich specifické vlastnosti.
Dost věcí se dá dokoupit u havrana obchodníka. Jen najít jeho prodejní boudu není lehké. Většinou k němu vede osamocená, nenápadná, klikatá cesta. Nakupuje se za nalezené zlaťáky. Mnoho se dá nalézt v zapadlých zákoutích nebo v opuštěných chatrčích.
Nepřátel jsou mraky a Hiro v nich není absolutně sám. Jak tak seká hordy nepřátel nalézá v klecích dobře střežené malé ninji, kteří se neúspěšně pokoušeli zlého samuraje zastavit. Po osvobození Hirem se přidají k němu, ale nedají se použít současně. Musí se použít každá postavička samostatně. Je to škoda. Používal jsem na nejvýš tři postavičky z šesti.
Nejvíce Hira, potom siláka Futa zabíjející palicí tuhé strážce, lučištníka Shuna na vzdálenější protivníky a Toru platného na otravně ryhlé a mizící ninji v posledních levelech. Zbytek malých nindžíků jsem nevyužil.
Aby hra nebyla jen pouze masakrováním katanou, IO Interactive připravili zajímavé, úsměvné, originální bosse. K jejich zdolání stačí „pouze“ zmáčknout myší tlačítka v zobrazovaném sledu ve správný čas. Namátkou si vzpomínám na gigantického bosse s katanou, prdícího bosse který dojede na vlastní smrad, obrovského ptáka na vysoké věži a další. Finální souboj se samurajem je hooodně obtížný a vyžaduje pořádnou porci kouzlení.
Mini Ninjas mě hodně překvapili. Výborně se hráli, výborně vypadali… Proslýchá se, že snad bude i druhý díl 😉