Polský tým The Farm 51 si letos na hráče připravil zajímavou akční chuťovku, jejíž náplň jsme mohli ochutnat v únorovém jednolevelovém demu. Po dohrání dema jsem byl natěšen na pořádnou hru z opomíjené první světové války s příměsí pár zombíků a démonů tak trochu na způsob posledního Wolfensteina.
Teď pár hodin po dohrání plné verze čumím s otevřenou hubou, co to mělo být? Už jsem zvyklý ve filmech a zvláště pak ve hrách potkávat leccos, ale The Farm 51 musejí být řádní huliči. Kdo by maximálně střízlivý do jedné akční hry z počátku odehrávající se v zákopech zamořených bojovým plynem 1. světové války narval zombie, démony, upíry, draky (v upířích levelech se létá na jednom z nich !), pekelné stvůry, obrněné mechy a v samotném finále barona temnoty obrovského Mephista?
Vložit do soundtracku místo nádherné symphonické hudby, kterou hra disponuje, songy polských neznabohů Behemoth či smrtonošů Vader, byl by Necrovision o dva stupínky šílenější. Ale i tak Necrovision v půvabném grafickém kabátku je parádně hratelnou hrou. Atmosféra se sluchátky na uších v nádherných upířích levelech je sakra k posrání. Na dokonalé atmosféře se podílí velkou měrou nalezené zápisky nebo dopisy po padlých vojácích, které detailně popisují beznadějné boje s hrůznými monstry. Na konci upířích levelů čeká upíří boss Azazel k jehož zdolání je zapotřebí hodně umu a střeliva. Pro mě bylo zdolávání Azazela zábavnější, než zdolání konečného Mephista.
Minimálně od poloviny hry jsem se potýkal s nedostatkem střeliva. Hráč má ke kosení stovky nepřátel k dispozici klasické zbraně v podobě bajonetu, pistole, pušky, sniperky, samopalu, lopaty, brokovnice, granátometu společně s jejich upířími mutacemi. Výborná specialitka je rukavice na levou ruku osázenou noži pro porcování na blízko. Po dobře zvládnutých kombech nebo headshotech z chladných zbraní se rukavice „nabije“ a umožní vystřelit fireball, smrtící šipky nebo zmrazí pohyb protivníka.
Po každém dohraném levelu se otevře speciální výzva za jejíž splnění dostanete natrvalo k používání určitou zbraň nebo schopnost pro rukavici. Levelů je celkem třináct z nichž každý dle zvolené obtížnosti trvá přibližně hodinu.
Zdolání Mephista v posledním levelu probíhalo třífázově. První dvě fáze byly v kokpitu strážného robota. Třetí fáze mě fakt dostala. Odehrávala se na velkém uzavřeném prostoru v jehož středu se nacházeli polorozpadlé zákopy z prvních levelů. Mephista bránili neustále se generující létavice dštící ohňové firebally. Nikde munice na doplnění. Mephista jsem skolil nevědouc pořádně jak. Následovala krátká závěrečná animačka, pár chabráckých keců a závěrečné titulky. No nic…
…až na hloupý konec, výborná hra ujetě míchající zdánlivě nesmíchatelné to je Necrovision.