Je to tak čtrnáct dní co jsem dohrál tuto zajímavou leč krátkou hru na motivy filmu talentovaného režiséra Timura Bekmambetova. Filmem Wanted ruský režisér debutoval v Hollywoodu a za jeho starší upírskou modernu Noční hlídka mu vysekl poklonu sám mistr nekonvenčních filmů Quentin Tarantino.
Já trochu podcenil situaci a nevědomky mylného postupu, jsem nejdříve dohrál hru Weapons Of Fate a teprve potom, co mě okouzlila hra, kouknul jsem na film. Pozdě jsem zjistil, že bezhlavě nekopíruje film jako většina her podle filmové předlohy, ale odehrává se bezprostředně po skončení děje filmu.
Ale zpátky k filmu. Děj má pod palcem hlavního „hrdinu“ mladíka Wesleyho Gibsona, který je k uzoufání zašlápnutým človíčkem bez špetky hrdosti a odvahy. Až jednou se při nákupu v obchodě připlete do ostré přestřelky krásné hollywoodské gazely s kyprými pysky Angeliny Jolie a agresivního úchyla v dlouhém kabátě.
Po téhle akci se Wesley seznamuje s pradávnou sektou zabijáků řídících se prastarým tkalcovským stavem. Stav do předeného plátna formou šifer předává informace od samotného Osudu o osobách nutných k odstranění. Od hlavy tkalců, kterou ztělesňuje vždy vynikající Morgan Freeman, zjišťuje Wesley identitu úchyla z obchoďáku. Ano je to vrah jeho otce, nejlepšího zabijáka sekty. Zprvu se Wesley zdráhá vycvičit a stát členem sekty, ale později pochopí jaký dar dostal do vínku od svých zabijáckých rodičů a propadne chtíči pomstít smrt otce.
Později se děj filmu ještě více zahušťuje a dochází k pěkným kotrmelcům (zvratům). Radši dále více prozrazovat nebudu, protože Wanted stojí bez pochyb za skouknutí.
Hra sleduje děj ve dvou rovinách. První rovina je současný děj pohledem Wesleyho, ve kterém se žene za padouchem se strašidelným jménem Immortal. Ten má na svědomí odstranění Wesleyho matky. Ta porušila pravidlo o zákazu početí potomka v sektě.
Druhá retrospektivní rovina sleduje děj před x-lety pohledem otce v době kdy došlo k narození malého Wesleye. Ten po svých rodičích zdědil zvláštní vlastnost. Při vysoké hladině adrenalinu začne tepat srdce několikrát větší rychlostí než u běžného člověka a čas okolního světa citelně zpomalí.
Tímto se ve hře dostává ke slovu namakaný bullet time s možností ohýbat trajektorii letu kulky z palné zbraně a střílet tak efektně za roh nebo přes překážky. Hodně dobrý je též systém krytí né nepodobný tomu z Gears Of War.
Wanted: Weapons Of Fate disponuje velice slušnou zábavou a je moc škoda, že není o pár levelů delší.