Maxis nás svými simulacemi hojně zásobuje jednadvacet let. Na počátku zrodu slavné simulace města SimCity stál geniální Will Wright a myslím, že není hráče, který by SimCity neznal. O deset let později Maxis požírá nenasytná bestie herní zábavy Electronic Arts. V roce 2000 Maxis se silným vydavatelem v zádech vdechly život další megaúspěšné sérii The Sims zaměřené na simulaci reálného života. Její ohromný úspěch na téměř všech platformách (včetně mobilních telefonů) zapříčinil již dnes připravovaný třetí díl.
Maxis (nebo EA?) se nemohli nabažit tučných zisků z druhého dílu s rychle chrlenými datadisky a v únoru loňského roku dokonce vychází samostatná série Životní příběhy. Z názvu série si jde snadno odvodit o co tu běží. Na enginu The Sims 2. si autoři přichystali samostatně spustitelnou hru obsahující dvě příběhové linky. Zdá se Vám to málo? No mě zprvu taky, ale k dnešnímu dni už existují v prodeji Životní příběhy s podtituly Mazlíčci a Trosečníci.
Osobně jsem tuto sérii s povděkem přivítal, protože ač původní Simáci s datadiskama byly moc hezcí na pohled a dávaly spoustu tuningových dílů, po několika hodinách hraní mi připadaly bez cíle, nudní a stereotypní. Velkou devízou Životních příběhů je právě příběh a hlavně konkrétní cíl se závěrem hry. Hrdinkou prvního příběhu je mladá Riley Harlow, která se přistěhuje ze SimCity do Čtyřkoutí za svou tetou. Riley si slibuje od svého přestěhování na venkov, že zde nalezne štěstí a potká svoji životní lásku. Příběh Riley je sice krátký, ale plný překvapení s kriminální zápletkou a hutným závěrem. Na hráči pak zůstává najít Riley solidní práci a plnit zadané úkoly, které jsou nutné k posunu děje.
Od zhruba poloviny Rilyina příběhu je možno hrát i druhý příběh s boháčem Vincentem Moorem. Hraní Vincentova příběhu je naprosto jiný šálek kafe. Vincent vlastní přepychově vybavený dům a na svém kontě mu leží ladem přes 2 miliony Simoleonů. K čemu to všechno bohatství Vincentovi je? Ženy, které potkává stojí pouze o jeho tučné konto. Dává proto kopačky své „přítelkyni“ Samantě, která mu to v průběhu hry náležitě zavaří a na hráči je najít Vincentovi obyčejně neobyčejnou partnerku. Závěr Vincentova příběhu je přímo šokující a správně poučný… U obou příběhů platí, že lze po konci příběhů pokračovat v hraní za oblíbené postavy dále a užívat si Simáků jak hrdlo a volný čas ráčí.
Ke konci musím poznamenat, že celá hra je speciálně stavěná pro pohodlné hraní na noteboocích. V Simících je integrovaný indikátor stavu nabití baterií a hlavně není nutné hrát ve fullscreenu, ale i v obyčejném windowsím okně.