Na multiplayer primárně Battlefield 1942 vydaný v roce 2002 švédskou firmou Digital Illusions CE (Codename Eagle, RalliSport Challenge, atd.) vnesl do multiplayerových her dosud nevídaný taktický prvek. Hráč si mohl vybrat, zda bude hrát za snajpra, pěšáka, ženistu, mechanika či zdravotníka a bylo nutností, aby hráči mezi sebou spolupracovali a vše se nezvrhlo v nezáživný deathmatch.
Bitvy se odehrávaly na mapách skutečných historicky reálných konfliktů druhé světové války. Hráči se mohli prohánět na 16 mapách obsahující už dnes notně profláklé bitvy u Tobruku, Stalingradu, Kursku, Berlína, japonské Iwo Jimy a dalších. Velkým přínosem Battlefieldu bylo hojné používání tanků, letadel, džípů, bévépéček a kvanta další vojenské techniky ať už ruské, americké, japonské nebo německé.
V době vyjití Battlefieldu jsem hru dostal od kamaráda, ale vzhledem k tenkrát vysoké hardwarové náročnosti a dost pomalému internetovému připojení (dial-up), nemohl jsem tehdy hru pořádně vyzkoušet. Nedávno jsem se pokusil Battlefield nainstalovat a zkusit projít singleplayerovou kampaň a celkem mě hraní chytlo. V celé hře šlo o zabírání vlajkou označených stanovišť nebo dobívání již zabraných soupeři a jejich udržení. Také bylo možné všechny protivníky řízené počítačem, jejichž počet byl znázorněn na taktické mapě, poslat na onen svět. Bohužel konec kampaně je takový nijaký a je znát, že
Rok po vyjití Battlefieldu autoři zásobili hráče datadiskem Road To Rome a v roce 2003 pak datadiskem Secret Weapons Of World War II. Do dnešního dne Digital Illusion vydali přibližně deset titulů včetně datadisků ze světa Battlefieldu i s portací na konzole X-box (360) a Playstation 2. Momentálně se přibližně v období prázdnin očekává volně šířený Battlefield Heroes s téměř komiksovou grafikou a humorným nábojem.